Forum Dziewczyński świat! Strona Główna Dziewczyński świat!
Forum dla dziewczyn :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Muzyka elektroniczna i jej odmiany. Temat zedytowany.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dziewczyński świat! Strona Główna -> Muzyka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
djlarry
Gość





PostWysłany: Czw 12:42, 31 Sty 2008    Temat postu: Muzyka elektroniczna i jej odmiany. Temat zedytowany.

Napiszcie jaki typ muzyki klubowej lubcie czy mocniejsze bity typu trance i electro czy wolicie spokojne housowe i dance-owe rytmy Cool Twisted Evil
napiszcie jakich wykonawców lubicie dlaczego i wasze ulubione kawałki Very Happy



Już nie mogę patrzeć na takie tematy, więc edytuje. I niech mi ktoś jeszcze raz założy temat 'muzyka klubowa' czy techno, a zbanuje. I nazwę tematu też zmieniłam. Trufla.



__________________________________________________
______________________________________________________
___________________________________________________________


Muzyka elektroniczna.

Przez wielu uznawana za zwykłe 'łupu cupu', dla innych sens życia. Co ciekawe, ludzie krytykujący uparcie przez nich powtarzane słowo techno, nie mają praktycznie pojęcia, jak muzyka elektroniczna jest rozwinięta. Zapewne gdzieś słyszeli, że istnieje coś takiego jak trance, house czy hardcore, ale nie mają pojęcia jak to w ogóle brzmi, więc powtarzają utarty zwrot: 'to jest techno'.

Ilość gatunków muzyki elektronicznej jest tak ogromna, że nie jestem w stanie scharakteryzować wszystkich. Wybrałam kilka najpopularniejszych, przy czym posłużyłam się artykułami na topdj.pl i wiadomościami z wikipedii. Oraz własną głową ^^.



Trance

Początek tej muzyki odnotowuje się na rok 1992r. Trance to mieszanka szybkich rytmów i powolnych, długich dźwięków syntetycznych. Styl ten jest dość szybki, czasem chaotyczny, jednak tymi cechami podbił on świat.

Trance jest znacznie szybszy od house'u no i oczywiście nie ma w nim ani odrobiny funk'u. W tej muzyce największy nacisk kładzie się na wywołanie atmosfery, nastroju, a co za tym idzie i transu, bądź innego stanu świadomości.

Trance jest gatunkiem, który posiada wiele podgatunków. Jednym z takich podgatunków jest Acid Trance, który opiera się na skwierczących dźwiękach. Kolejnym podgatunkiem jest Psy Trance, który określany jest jako nowoczesny Psychedelic Trance. Utwory tego podgatunku charakteryzują się zmiennym - breaktrance'owym podziałem rytmu oraz częstymi, harmonicznymi zmianami motywów muzycznych przechodzących płynnie z jednego w drugi i stanowiących całość. Następny podgatunek to Psychedelic Trancegoa (psychodeliczny trance). Jako styl jest bogaty w motywy muzyczne, silnie pobudzający wyobraźnię i mocno eksperymentalny.


Podgatunki: Acid, Ambient, Euro, Goa, Hard, Hardstyle, Progressive, Psychedelic, Tech, Uplifting, Vocal, Symphonic, Anthem, Neotrance.



Minimal (detroit techno)

Detroit techno lub jak kto woli minimal, to muzyka dla prawdziwych koneserów prostych dźwięków. Jest to odmiana muzyki klubowej o maksymalnie undergroundowym brzmieniu. Zawarte są techniczne dźwięki (prawie jak z fabryki) połączone wieloma pętlami, wszechobecny ciężki twardy bit i wszystko oczywiście na 4/4.

Niektórzy twierdzą, iż minimal (minimum dźwięków, maksimum pętli) jest kwintesencją undergroundowej muzyki techno. Upraszczając, detroit techno to twarda, ciężka i pokręcona muzyka.




Jungle

Nazwa Jungle wywodzi się z Anglii (Londyn). Korzenie tego gatunku sięgają roku 1989. Gatunek powstawał w okresie 1990-1992 z breakbeat'u poprzez Hardcore do formy obecnej.

Gatunek ten można opisać jako przyspieszony breakbeat z wolną linią basową. Szybkość w BPM (bitach na minutę) waha się w granicach 140-170 BPM. Linia basowa jest czasami o połowę wolniejsza od beat'u. Beat w breakbeat'ci jest grany na 1 2 3 4, gdzie na 2 i 4 uderzeniu słychać werbel lub stopę, podczas gdy na 1 czasami i 3 pozycji zawsze stosuje się twardą stopę. Linia basowa jest płynna, równa taka jak w oryginalnym dub'ie lub reggae.




House

Powstał około roku 1985/6 w Chicago. Wytworzył się z takich gatunków jak: groove, disco, electro, funku i innych. Kojarzony był z imprezami w starych, opuszczonych, zdewastowanych halach i magazynach - stąd nazwa "house" (od warehouse - ang. magazyn, hala).

House to chyba jeden z najbardziej tanecznych i wokalnych gatunków muzyki określanej jako techno.

Po klęsce muzyki disco zaczęto rozglądać się za innymi rodzajami muzyki. Era disco dobiegła końca, a tymczasem na parkietach klubów czekały setki klubowiczów spragnionych dobrej zabawy.

Uzbrojony w żyletkę i magnetofon szpulowy, Frankie Knuckles przerabiał stare kawałki, wycinał części zbędne, wydłużał partie taneczne. Z czasem sięgnął po syntezator. Prymitywna technika okazała się niezwykle skuteczna i przyniosła mu sławę nie tylko w Chicago, ale w całych Stanach Zjednoczonych. Tak zostało zdefiniowane brzmienie house'u. W tamtych czasach nie było to nic innego, jak tylko disco wzbogacone o mocniejszy rytm, w bardziej tanecznym wydaniu.

Dziś house to mocny kick, dobry bas, wpadająca w ucho melodia i może odrobinę elementów disco i funk'u.


Podgatunki: Acid, Ambient, Chicago, Dark, Deep, Dream, French Funky, Ghetto, Hard, Hip, Italo, Jumpstyle, Latin, Minimal, Microhouse, Progressive, Pumpin', Tech house, Tribal, Neotrance.



Hardcore

Maksymalnie wyostrzona odmiana brytyjskiego techno. Pierwsze utwory hardcore'owe pochodzą od house'u - tempo 125 bpm zwiększono do 135-140 bpm. Charakterystyczne dla hardcore'u jest przyspieszanie i rozciąganie dźwięków, wsteczne odtwarzanie i miksowanie dźwięków z samplowanymi bitami, koncentracja na sekwencjach bitowych i basowych. Za przykład może posłużyć pierwszy album The Prodigy "Experience"(typowo hardcore'owy).

W odmianie Happy Hardcore zwiększono tempo do 150-155 bpm. W porównaniu do hardcore'u wyciszone bity i basy oraz skupienie się na akompaniamencie i wokalu. Happy Hardcore to przewaga pianin, bity odłożone na bok, a do tego śpiewające wokalistki zsamplowane z popowych kawałków. Terror Core to najcięższa odmiana hardcore'u. Jeśli nie wiecie co to jest "muzyczny terror" to spróbujcie posłuchać na przykład składanki "Terror Done". Niektórzy twierdzą, że wszystko to co ma ponad 200bpm to sieczka i nic więcej, a jednak na świecie jest wielu zwolenników właśnie najostrzejszej odmiany hardcore'u.




Garage

Garage wyodrębnił się z house'u, jest mieszanką muzyki house, soul'u i jungle. Tymczasem za oceanem pewien dość pomysłowy producent - Armand Van Helden spróbował wymieszać jungle'owy bas z house'owym beat'em, potem dorzucić trochę wokali no i oczywiście przyspieszyć tempo. Tak powstał nowy gatunek muzyki najczęściej zaliczany do podgatunków muzyki house.

Charakterystyczne dla tego gatunku są: dynamiczny (bardziej niż house) rytm, buczący, niski i przeciągliwy bas (charakterystyczna głęboka reggae'owa linia basu), wplecione w całość wokale oraz break-beat, czyli połamany rytm. Ogólnie speed garage łączy w sobie elementy jazz'u, latin, jungle, reggae, rap (break-beat), a nawet techno.

Ten rodzaj muzyki wybierają najczęściej ludzie znudzeni komercyjnym soul'em i rythm'n'blusem - w końcu znaleźli to, czego szukali. Zwykle jest to starsza publiczność - ludzie dobrze ubrani, jeżdżący dobrymi samochodami. A najciekawsze jest to, że do większości londyńskich speed garage'owych klubów nie wejdzie się w dżinsach i butach sportowych. Obowiązuje tam zasada: "No Seans, No Trainers, No Basebll Caps...". Często speed garage nazywany jest drum'n'bass'em dla dziewczyn. Inna teoria mówi, że garage to tylko głęboki house bogato zdobiony wokalami (najczęściej czarnych artystów).




Gabba

Gabba zwana jest także jako Gabber (HardCore holenderski), styl najbardziej popularny w Holandii czy Niemczech. Cechą charakterystyczną jest bardzo szybki (niekiedy obłędnie - powyżej 200 bpm.), ostry beat i elementy break-beatu, industrialu, noiz. Jest to po prostu styl bardzo szybki, energiczny, bezwzględny, mocny i brutalny - coś tylko dla maniaków tego gatunku. Tylko niewielu jest w stanie wytrzymać choćby kilka, a co dopiero kilkanaście minut w tempie ponad 200bpm (czyli około 3 uderzeń na sekundę). Jednak w pewnych kręgach ten styl jest popularny.




Electro

Electro to jeden z starszych odłamów muzyki technicznej. Powstał na podstawie prostego komputerowego rytmu i krótkich recytowanych tekstów w stylu Kraftwerk. Electro było jedną z przyczyn powstania techno.

Jednym z prekursorów gatunku electro jest Afrika Bambaataa, który wydał w 1982 r. jeden z obecnych klasyków tego gatunku, czyli Planet Rock, którym w późniejszym okresie inspirowało się większość artystów electro ze względu na jego nowatorską (jak na tamte czasy) linię perkusyjną i brzmienia, połączone z energicznym rapem.

Dzisiejsze electro ma wiele rodzajów i podgatunków. Najbardziej popularnym i jednocześnie najbardziej nawiązującym do klasycznego brzmienia są miami bass oraz freestyle.


Dodam od siebie, że jest to gatunek, który z wielkim hukiem powrócił na wszelkie imprezy. Przez lata zapomniane electro, od kilku lat króluje na scenie muzyki elektronicznej. Na imprezach masowych powstają specjalne sceny, na których serwowane jest tylko muzyka w stylu electro.

Podgatunki: electro funk - electro bass - miami bass - glitch electro - nu electro.



Drum'n'Bass

Jest to jeden z bardziej ekstremalnych stylów muzyki tanecznej. Opiera się on głównie na połamanym rytmie (ang. "break-beat"; rytm synkopowany tzn. akcentowany pomiędzy miarami), samplach i na niskotonowym, poddźwiękowym basie (nie tyle słyszalnym, co odczuwanym przez ciało - tzw. infra sound).

Pierwsi twórcy drum'n'bass to muzycy czarnoskórzy obracający się w klimatach break-beat'u, hip-hop'u czy reggae. W przeciwieństwie do techno, drum'n'bass nie opiera się na jakiejkolwiek pętli, brak tam też wyraźnego motywu przewodniego, są to raczej ot takie sobie połamane rytmy z ciężkim basem w środku. Czasami drum'n'bass zbliżony jest do ambientu - bardziej spokojny i atmosferyczny, czasami jest bliższy big-beat'owi, lecz nigdy nie traci charakterystycznego break'u w ścieżce perkusji. Wiadomo, że w muzyce dozwolone są wszelkie eksperymenty i w taki sposób rodzą się czasem "mieszanki wybuchowe". Ten gatunek do takich mieszanek na pewno należy.

Drum'n'Bass to też styl bardzo blisko związany z jungle, niektórzy nawet stosują te dwie nazwy wymiennie.


Podgatunki: darkstep, drumfunk, hardstep, intelligent, jump-up, liquid, neurofunk, techstep.



Big Beat (Funky breakbeat)

Nazywany żartobliwie "hip-hop'em" dla studentów. Inna nazwa to "funky breakbeat". Narodził się w małym londyńskim klubie "The Albany" w sierpniu 1994 roku. Wtedy to zaczęto organizować tam imprezy pod nazwą "Sunday Social". Puszczano rozmaitą muzykę, czyli wszystko to co kręciło zgromadzonych. Mixowanie zeszło na drugi plan. Tańczących zabawiali Tom i Ed (z Chemical Brothers), Norman Cook (Freak-Power, Pizzaman, The Mighty Dub Katz, Fatboy Slim - to wszystko są jego pseudonimy), Jon Carter. Z czasem impreza "Sunday Social" stała się coraz bardziej rozpowszechniona, zyskała rozgłos i uznanie. Wszyscy, którzy sięgnęli po Big Beat twierdzili, że znudziła im się już muzyka puszczana non-stop w klubach. Mieli dość house'u ("house po prostu nudził mnie do łez" - stwierdził Cook).

Nowa muzyka, którą zaczęto tworzyć przyciągała nie tylko zwolenników muzyki tanecznej, ale także muzyki rock'owej. Big Beat opierał się na szybkim rytmie, mocnej ścieżce basu z odrobiną kwaśnego brzmienia Rolanda TB-303, urozmaiconymi czysto rockowymi instrumentami.

Podgatunki: Nuskool Breaks, Ragga Breaks, Electro Breaks, Hardcore Breaks oraz Progressive Breaks.



Ambient

Ogólnie, ambient to styl, który małą uwagę przywiązuje do melodii, harmonii, nut, akordów i rytmu, koncentrując się na brzmieniach i tworzeniu nastroju, dźwiękowych obrazów, muzycznych przestrzeni. Ważną cechą ambientu jest też fakt, że artysta często manipuluje "zastanymi dźwiękami", zamiast kreować coś samodzielnie. Mogą być to dźwięki pochodzące z otoczenia, albo też istniejąca już muzyka. W związku z powyższymi cechami, jest oczywiste, że ambient rozwinął się w dużej mierze dzięki powstaniu samplerów.

Chillout (z angielskiego: relaksować się) uważany jest za ojca ambientu.


Podgatunki: Ambient dub, Ambient house, Dark ambient, Drone music, Illbient, Lowercase, New Age, Psybient.




Na koniec chcę tylko zaznaczyć, że TO NIE SĄ WSZYSTKIE gatunki muzyki elektronicznej. Tego jest tyle, że trudno byłoby to przedstawić w jednym temacie.
Powrót do góry
Tanti
Tancerka Snu


Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Graceland
Płeć: Dziewczyna

PostWysłany: Czw 14:03, 31 Sty 2008    Temat postu:

Ja tam roznie lubie, w sumie nie znam sie za bardzo na tej muzyce. Ale trance i electro nie lubie, raczej preferuje house i dance.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Chika
Użytkowniczka Października.


Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

Płeć: Dziewczyna

PostWysłany: Czw 14:34, 31 Sty 2008    Temat postu:

Ogółem to ostatnio nie przepadam za wszelakimi odmianami tejże muzyki.
Jeśli miałabym już wybierać coś spośród tych odmian wybrałabym dance, inne? Raczej odpadają.
Ulubionych wykonawców nie mam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Trufla
Alfons


Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 2606
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

Płeć: Dziewczyna

PostWysłany: Czw 15:01, 31 Sty 2008    Temat postu:

Boże koleś, jak zakładasz jakiś temat, to może napisz ogólnie o tym, o co pytasz. Już nie mogłam patrzeć jak we wcześniejszym jakimś temacie, słowem rzucanym najczęściej było 'techno'. A techno to nie jest nazwa całej muzyki elektronicznej! Przedstawiłam kilka gatunków, żeby to się znowu nie powtórzyło.


Odnośnie tematu - wielbię electro. House jest zazwyczaj za wolny dla mnie, dlatego bardziej skłaniam sie ku hardhousowi. Oprócz tego hardstyle, jungle i speed garage, ale to w umiarkowanych ilościach, żeby nie zwariować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blablabla
Tancerka Snu


Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 1665
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: sz-n
Płeć: Dziewczyna

PostWysłany: Czw 17:57, 31 Sty 2008    Temat postu:

Nie znoszę muzyki elektonicznej. Szału dostaje jak tego słucham.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
potosia
Łoś Super Ktoś


Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1478
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Somewhere in hell

PostWysłany: Pią 15:12, 01 Lut 2008    Temat postu:

Trufla napisał:
Odnośnie tematu - wielbię electro. House jest zazwyczaj za wolny dla mnie, dlatego bardziej skłaniam sie ku hardhousowi. Oprócz tego hardstyle, jungle i speed garage, ale to w umiarkowanych ilościach, żeby nie zwariować.


Dokładne plus jeszcze drum'n'bass mm...pendulum Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
djlarry
Gość





PostWysłany: Pią 16:34, 01 Lut 2008    Temat postu:

Z wielkim Szacunkiem ale to co ja założyłem to chodziło mi o muzykę klubową to co leic w klubach a Techno nie napisałem !!
Jeśli czymś uraziłem to przepraszam :* następnym razem bardziej sie postaram Very Happy
a Co do mojego tematu ja Kocham House nie ma żadnych napier... tylko spokojny basik i jest wokal ogólnie muzyka dla każdego nawet dla lubiących rock lub mocniejsze kawałki "...House to nie tylko muzyka to coś więcej... uczucie, miłość, fascynacja...coś co jest w naszych sercach nie tylko w uszach..."
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dziewczyński świat! Strona Główna -> Muzyka
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
Regulamin